PELAKSAAN PEMBELAJARAN DARING DALAM MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR PENDIDIKAN AGAMA HINDU SISWA KELAS VI DI SD NEGERI 1 KESIUT
DOI:
https://doi.org/10.25078/sa.v3i2.2164Keywords:
Pembelajaran Daring, Prestasi Belajar, Kendala, UpayaAbstract
The Covid-19 pandemic has disrupted the conventional learning process. So we need a way to solve this problem. Online learning is one alternative in dealing with these problem and improving student achievement, especially Hindu Religious Education. Qualitative data collection method using a test with descriptive data analysis tehniques using a description analysis model which consists of 4 stages, namely : data reductions, data classification, data display, drawing and verification of conclusions. Knowing what obstacles are encountered in the online learning process of Hindu Religious Education and what efforts are being made to improve learning achievement of Hindu Religious Education class 6 SD Negeri 1 Kesiut.
References
Astini, N. K. (2020). Tantangan Dan Peluang Pemanfaatan Teknologi Informasi Dalam Pembelajaran Online Masa Covid-19. Jurnal Ilmu Pendidikan, 241-255.
Kartika, B. R. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Inquari Sebagai Upaya Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Pendidikan Agama Hindu. Jurnal Ilmu Pendidikan.
Kemendikbud, D. G. (2016). Petunjuk Teknis Program Peningkatan Guru Pembelajaran Moda Dalam Jaringan (Daring). Jakarta.
Kuntarto, E. (2017). Keefektifan Model Pembelajaran Daring Dalam Perkuliahan Bahasa Indonesia di Perguruan Tinggi. Journal Indonesia Langguage Education And Literature, 99-110.
Mulyani, D. (2013). HUBUNGAN KESIAPAN BELAJAR SISWA DENGAN. Jurnal Ilmiah Konseling, 1-5.
N.M, S. (2018). Peningkatan Prestasi Belajar Agama Hindu SMP Melalui Model. Journal Of Education Action Research, 276-284.
Nisa, I. K. (2019). Rancangan Pengembangan Instrumen Penilaian Pembelajaran Berbasis Daring. Jurnal PETIK, 31-47.
Novitasari, S. M. (2020). Menghujudkan Kemandirian Belajar Melalui Pembelajaran Berbasis Daring Diperguruan Tinggi Pada Era Industri . Jurnal Pendidikan Glasser , 64-71.
Rigianti, H. A. (2020). Kendala Pembelajaran Daring Guru Sekolah Dasar Di Kabupaten Banjarnegara. Elementary School , 297-302.
SIAGIAN, R. E. (n.d.). PENGARUH MINAT DAN KEBIASAAN BELAJAR SISWA. Jurnal Formatif, 1-10.
Siah, L. (2018). Pendidikan Prestasi Belajar Agama Hindu Berbasis Model Ekspositori Melalui Diskusi Interaktif. Journal Of Education Action Research, 266-275.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sang Acharya: Jurnal Profesi Guru
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.