Teori - Teori dalam Dunia Pendidikan Modern

Authors

  • I Nyoman Temon Astawa Fakultas Dharma Acarya IHDN Denpasar

DOI:

https://doi.org/10.25078/jpm.v1i1.40

Keywords:

Modern Education

Abstract

The theories in education are reflections of both the Renaissance and modern era. In the history of science the discrepancy between the epistemology of the Rationalism, Empiricism, Positivism, and Saintism have become the major interest. The first theory of modern education is the Humanismand the post classical ones which include Behaviorism, Cognitivism, Humanismand Cybernetics.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Baharuddin, H. Pendidikan Humanistik, (Konsep Teori dan Aplikasi Praksis alam Dunia Pendidikan).

Karim, Muhammad. Pendidikan Kritis Transformatif, Jogjakarta: Ar. Ruzz Media,2009.

Sukardjo. M. dan Komarudin Ukim, Landasan Pendidikan Konsep dan plikasinya, Jakarta: PT Raja Grafindo, 2009.

Tirtarahardja, Umar. dan Sulo, S.L.La. Pengantar Pendidikan, Jakarta: PT. Rineka Cipta, 2005.

Sudarsono, Sididjo. Teori-Teori Pendidikan Modern, IKIP Malang, 1990.

Soejono. Aliran - aliran baru Dalam Pendidikan Bagian 1, Bandung: CV Ilmu, 2000.

Dahar. Ratna Wilis, Teori - Teori Belajar, 1996.

Soekamto. Toeti dan Winataputra, Udin Saripudin. Teori Belajar dan Model-Model Pembelajaran, Dirjen Depdikbud. 1999.

Maba. Wayan, Materi Pembelajaran Program Pascasarjana S3, 2009

Surajiyo, Filsafat Ilmu Perkembangan di Indonesia, Jakarta: Bumi Aksara, 2008.

Downloads

Published

2022-06-29

Issue

Section

Articles
Abstract viewed = 1369 times