Profesionalisme Guru dalam Upaya Meningkatkan Mutu Pembelajaran

Authors

  • Ketut Bali Sastrawan STAHN Mpu Kuturan Singaraja

DOI:

https://doi.org/10.25078/jpm.v2i2.73

Keywords:

Teacher, Professional, Quality, Learning

Abstract

Professionalism to the demands of each profession. Without exception the teaching profession who daily deal with the nation's future children with a variety of characteristics of each are not the same. Teachers are an important component in the learning process. In improving the quality of learning, the teacher role and serves as a demonstrator, the class manager, mediator and facilitator, and evaluator. Professional teachers is important because those who have professional skills in various capacities as an educator. Teachers with keprofesionalitasnya it will be able to improve the learning process so as to improve the quality of learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Kemendikbud. 2014. Petunjuk Peningkatan Mutu Pendidikan di Sekolah. Jakarta: Kemendikbud

Makawimbang, Jerry H. 2011. Supervisi dan Peningkatan Mutu Pendidikan. Bandung: Alfabeta

Nurfadhilah, Dina. 2014. Guru Profesional: Upaya Meningkattkan Kualitas Pendidikan. https://dinanurfadhilah.wordpress.com, Diakses pada tanggal 12 Mei 2016

Peraturan Menteri Agama Republik Indonesia Nomor 16 Tahun 2010 Tentang Pengelolaan Pendidikan Agama Pada Sekolah

Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 74 Tahun 2008 Tentang Guru

Rosdijati, Nani dan Widyaiswara. 2015. Peran dan Fungsi Guru Dalam Meningkatkan Mutu Pembelajaran. http://www.lpmpjateng.go.id, Diakses pada tanggal 14 Mei 2016

Rudi. 2014. Peranan Profesionalisme Guru dalam Upaya Meningkatkan Mutu Pendidikan. http://www.infodiknas.com, Diakses pada tanggal 14 Mei 2016

Surya. H.M. 2008. Kapita Selekta Pendidikan SD. Jakarta: Universitas Terbuka

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen

Usman. 2004. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Angkasa

Downloads

Published

2022-06-28

Issue

Section

Articles
Abstract viewed = 1191 times