Profesionalisme Guru dalam Upaya Meningkatkan Mutu Pembelajaran
DOI:
https://doi.org/10.25078/jpm.v2i2.73Keywords:
Teacher, Professional, Quality, LearningAbstract
Professionalism to the demands of each profession. Without exception the teaching profession who daily deal with the nation's future children with a variety of characteristics of each are not the same. Teachers are an important component in the learning process. In improving the quality of learning, the teacher role and serves as a demonstrator, the class manager, mediator and facilitator, and evaluator. Professional teachers is important because those who have professional skills in various capacities as an educator. Teachers with keprofesionalitasnya it will be able to improve the learning process so as to improve the quality of learning.
Downloads
References
Kemendikbud. 2014. Petunjuk Peningkatan Mutu Pendidikan di Sekolah. Jakarta: Kemendikbud
Makawimbang, Jerry H. 2011. Supervisi dan Peningkatan Mutu Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Nurfadhilah, Dina. 2014. Guru Profesional: Upaya Meningkattkan Kualitas Pendidikan. https://dinanurfadhilah.wordpress.com, Diakses pada tanggal 12 Mei 2016
Peraturan Menteri Agama Republik Indonesia Nomor 16 Tahun 2010 Tentang Pengelolaan Pendidikan Agama Pada Sekolah
Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 74 Tahun 2008 Tentang Guru
Rosdijati, Nani dan Widyaiswara. 2015. Peran dan Fungsi Guru Dalam Meningkatkan Mutu Pembelajaran. http://www.lpmpjateng.go.id, Diakses pada tanggal 14 Mei 2016
Rudi. 2014. Peranan Profesionalisme Guru dalam Upaya Meningkatkan Mutu Pendidikan. http://www.infodiknas.com, Diakses pada tanggal 14 Mei 2016
Surya. H.M. 2008. Kapita Selekta Pendidikan SD. Jakarta: Universitas Terbuka
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen
Usman. 2004. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Angkasa